
Vi kan med glädje meddela att vi utsetts till Årets Byrå 2020 vid prisutdelningen på Berns i Stockholm. Utnämningen är ett bevis på att vi på Bravissimo har landets mest nöjda kunder.
– Wow, det här var häftigt. Vi är oerhört stolta, tacksamma och ödmjuka inför denna fantastiska utmärkelse. Vi vill rikta ett stort tack till våra kunder och medarbetare, säger Christian Andersson, vd på Bravissimo.
Årets Byrå är Nordens största branschstudie i kommunikationsbranschen. I år deltog 141 byråer i 14 kategorier. Närmare 2 300 enskilda bedömningar från marknadschefer och kommunikationsköpare har fått säga sitt. Bravissimo deltog i kategorin ”Digital 7–25 MKR”. Tillsammans med åtta andra nominerade byråer från olika delar av landet bedömdes vi utifrån 14 kriterier som berör allt från kreativitet och strategisk kompetens till digital förmåga, proaktivitet och engagemang.
Bravissimo hade högst Nöjd Kund-index i hela branschen med snittpoängen 9,4 av 10. Vi var ”Best practise” i 6 av 14 kategorier: Kunskap om varumärken, Administrativa rutiner, Utvärdering av samarbetet, Leveranssäkerhet, Affärsnytta och Effekt för pengarna.
– Årets Byrå baseras helt på kundnöjdhet och är en av de finaste utmärkelser en byrå kan få. Det känns stort! fortsätter Christian.
Nytt för i år var kategorin ”Årets Byrå – Bästa Arbetsgivare 2020”. 57 byråer deltog i undersökningen där medarbetare besvarat på djupgående frågeställningar kring allt från företagskultur och ledarskap till utvecklingsmöjligheter och trivsel. Bravissimo kom på en delad andraplats.
– Vi tror på att sätta medarbetaren i fokus. Genom nöjda medarbetare når vi också nöjda kunder och framgångsrika projekt. Prestigelöshet och ödmjukhet är ledorden genom hela verksamheten, som skapar en trivsam arbetsplats både för våra kunder och medarbetare.
Årets Byrå startades år 2000 av Regi och är idag den största branschstudien inom kommunikationsområdet där man utvärderar samarbeten mellan byråer och deras kunder. Branschstudien stöds av Sveriges Kommunikationsbyråer, Sveriges Annonsörer, Sveriges Mediebyråer, Sveriges Marknadsförbund, Sveriges Kommunikatörer, Swedish Content Agencies samt Sponsring och Eventsverige (SES).