
Vi kom på prispallen – igen! För tredje året i rad har vi på Bravissimo Agency hamnat på pallplats i Årets Byrå Sverige. Ett bevis på att vi har några av landets mest nöjda kunder.
– Det känns jättekul att vi för tredje året i rad hamnar i toppen, något vi är oerhört tacksamma och ödmjuka inför. En bronsplats är ett starkt bevis på att det vi gör uppskattas av våra kunder och att de är nöjda med oss som partner, säger Christian Andersson, vd på Bravissimo.
Årets Byrå är Nordens största branschstudie i kommunikationsbranschen. I år deltog 69 byråer i 15 kategorier. I studien undersöks kundrelationer inom en rad olika områden och över 40 000 intervjuer ligger till grund för bedömningen. Bravissimo deltog i kategorin ”Digital 6–25 MKR”. Tillsammans med sju andra nominerade byråer från olika delar av landet bedömdes vi utifrån 14 kriterier som berör allt från kreativitet och strategisk kompetens till digital förmåga, proaktivitet och engagemang.
Förra året vann Bravissimo Årets Byrå och firade storslaget på den traditionsenliga galan på Berns i Stockholm. I år hölls galan digitalt men trots minskade möjligheter till firande var glädjen över pallplatsen stor hos byrån.
– Priset baseras helt på kundnöjdhet vilket gör det till en fantastisk fin utmärkelse. Jag är otroligt stolt och glad över alla medarbetare och kunder som gjort detta möjligt, säger Christian.
Årets Byrå startades år 2000 av Regi och är idag den största branschstudien inom kommunikationsområdet där man utvärderar samarbeten mellan byråer och deras kunder. Branschstudien stöds av Sveriges Kommunikationsbyråer, Sveriges Annonsörer, Sveriges Mediebyråer, Sveriges Marknadsförbund, Sveriges Kommunikatörer, Swedish Content Agencies samt Sponsring och Eventsverige (SES).