Bravissimo Agency

På gång

Nyfiken på oss och vad vi gör? Med vårt nyhetsbrev är du alltid uppdaterad. Anmäl dig här.

Guldäpplet 2019 - Bravissimo Agency
11 Apr

Tillsammans med vår kund Åhus Beach tilldelades vi priset Guldäpplet 2019 vid näringslivsgalan Guldjubel, nordöstra Skåne. Vinnarmotiveringen löd: ”Marknadsföringskampanjer ska lyfta företag och produkter. I detta fall förstärker man inte bara produkten, utan utvecklar produkten till en upplevelse! Kärleken till sporten, gemenskap och glädje genomsyrar kampanjen som framhävs med hjälp av ett modernt och tilltalande formspråk. Resultatet man uppnår imponerar; man lyckas locka fler besökare till hemsida och sociala medier men ännu viktigare; till eventet och bygden! Åhus Beach har gått från att vara något för ett fåtal initierade till något alla känner sig välkomna till.”

Guldäpplet delas ut årligen till den marknadsföringsinsats som på ett föredömligt sätt löst ett företags problem och utmaningar genom god kommunikation. Vi på Bravissimo är stolta och tacksamma över att ha fått ta emot priset två år i rad. Ett stort tack till Åhus Beach för ett gott samarbete! Vi passar också på att gratulera vår kund Kristianstad Arena som tog emot priset Årets Magnet.

Applikation - Knauf Danogips
14 Aug

Knauf Danogips producerar bland annat stora volymer av gipsskivor. Varje dag passerar lastbilar fabriken i Åhus för lossning och lastning. En viktig del i logistikprocessen är att chaufförerna delges instruktioner kring säkerhet och arbetsgång vid besöket hos Knauf. Tidigare lät man chauffören läsa igenom en broschyr med villkor som sedan signerades för hand innan nödvändiga dokument gavs ut. Men med förare från olika länder och inte sällan med begränsade språkkunskaper fanns en risk att informationen missuppfattades eller förbisågs. Knauf Danogips ville kunna säkerställa att alla chaufförer verkligen tagit till sig informationen. Vi fick i uppdrag att hitta en lösning.

Utmaningen kändes till en början klurig. Hur säkerställer vi att exempelvis en stressad chaufför som enbart talar ryska faktiskt tar till sig av instruktionerna? Vi behövde ta fram något som övervinner språkbarriärer men utan att ta alltför mycket tid från chaufförerna… Kan man göra något så viktigt som säkerhet till något enkelt?

Lösningen var att digitalisera hela processen. Vi skapade en användarvänlig applikation med språkversioner på svenska, engelska, tyska, polska och ryska. Det första chauffören möts av vid ankomst till fabriken idag är en stor pekskärm. I några få, enkla steg kan chauffören läsa om säkerheten och arbetsgången på sitt modersmål. För att kunna få sina dokument utskrivna måste chauffören ha läst och godkänt samtliga steg i applikationen.

Resultatet har blivit att både chaufförer och Knauf Danogips själva upplever att det administrativa arbetet har blivit avsevärt mycket mer effektivt. Och kanske det viktigaste av allt, fabriken i Åhus har blivit en säkrare plats.

Laddar fler

Kontakt

Vi skapar kommunikation och digitala lösningar som gör skillnad.
Fyll i om du vill bli kontaktad av oss via telefon eller e-post:

Jag godkänner att Bravissimo sparar information om mig. Läs mer här.

TACK

Vi har tagit emot dina uppgifter och kommer att kontakta dig så fort vi har möjlighet.