Bravissimo Agency

På gång

Nyfiken på oss och vad vi gör? Med vårt nyhetsbrev är du alltid uppdaterad. Anmäl dig här.

Guldäpplet 2018 - Guldjubel
18 Apr

Tillsammans med Starka tilldelades vi priset Guldäpplet 2018 vid gårdagens näringslivsgala Guldjubel i Kristianstad. Priset delas ut för att uppmärksamma kreativa kommunikationsinsatser som löser företags problem och utmaningar. Så här löd motiveringen:

”Med en insikt om att det inte är bara är marknadsavdelningen som sköter marknadsföringen, inkluderades medarbetare i processen med målet att skapa en enhetlig bild som alla kan stå bakom. Den nya varumärkesplattformen är genomarbetad och känns ny och fräsch, samtidigt som den utgår från företagets kärnvärden. Hantverket är snyggt och visar hur en bra grafisk design kan lyfta den tyngsta av produkter…
… Resultaten man uppnår är imponerande – framför allt har den digitala satsningen gett resultat. Företaget har gått från att vara osynliga, till att vara en förebild i branschen.”

Vi på Bravissimo är förstås stolta, glada och tacksamma över att vårt arbete uppmärksammas. Särskilt kul är det att nå framgång tillsammans med en kund som Starka, ett företag som vågar tänka nytt och valt att gå först i ledet bland sina konkurrenter!

Applikation - Knauf Danogips
14 Aug

Knauf Danogips producerar bland annat stora volymer av gipsskivor. Varje dag passerar lastbilar fabriken i Åhus för lossning och lastning. En viktig del i logistikprocessen är att chaufförerna delges instruktioner kring säkerhet och arbetsgång vid besöket hos Knauf. Tidigare lät man chauffören läsa igenom en broschyr med villkor som sedan signerades för hand innan nödvändiga dokument gavs ut. Men med förare från olika länder och inte sällan med begränsade språkkunskaper fanns en risk att informationen missuppfattades eller förbisågs. Knauf Danogips ville kunna säkerställa att alla chaufförer verkligen tagit till sig informationen. Vi fick i uppdrag att hitta en lösning.

Utmaningen kändes till en början klurig. Hur säkerställer vi att exempelvis en stressad chaufför som enbart talar ryska faktiskt tar till sig av instruktionerna? Vi behövde ta fram något som övervinner språkbarriärer men utan att ta alltför mycket tid från chaufförerna… Kan man göra något så viktigt som säkerhet till något enkelt?

Lösningen var att digitalisera hela processen. Vi skapade en användarvänlig applikation med språkversioner på svenska, engelska, tyska, polska och ryska. Det första chauffören möts av vid ankomst till fabriken idag är en stor pekskärm. I några få, enkla steg kan chauffören läsa om säkerheten och arbetsgången på sitt modersmål. För att kunna få sina dokument utskrivna måste chauffören ha läst och godkänt samtliga steg i applikationen.

Resultatet har blivit att både chaufförer och Knauf Danogips själva upplever att det administrativa arbetet har blivit avsevärt mycket mer effektivt. Och kanske det viktigaste av allt, fabriken i Åhus har blivit en säkrare plats.

Laddar fler

Kontakt

Vi skapar kommunikation och digitala lösningar som gör skillnad.
Fyll i om du vill bli kontaktad av oss via telefon eller e-post:

Jag godkänner att Bravissimo sparar information om mig. Läs mer här.

TACK

Vi har tagit emot dina uppgifter och kommer att kontakta dig så fort vi har möjlighet.